Cart 0
HHL00005.png

Aurellia: Masihkah Ada Rindu?

SYNOPSIS

Dek kerana cemburukan si kakak, Aurellia sanggup perangkap bakal abang ipar. Sekaligus mencalarkan maruah keluarga. Kerja paling gila dia buat. Tidur dengan abang ipar a.k.a boyfriend si kakak. Tarikh perkahwinan makin hampir, pengantin perempuan bertukar.

Gila bukan? Bercinta dengan kakak, berkahwin dengan adik. Tak terfikir dek akal.

'Sumpah demi Allah S.W.T, saya tak pernah cintakan Aurellia. Apatah lagi menidurinya' - Shaq Hakim

'Bersumpah sambil junjung Quran pun, apa kau boleh buktikan? Mama, papa dan girlfriend kau sendiri nampak yang kau tidur dengan aku. Lepas sedap, kau nak tinggal aku macam tu je?' - Melur Aurellia

Dek maruah serta nama baik keluarga, mereka dikahwinkan atas dasar 'tanggungjawab'. Tanpa sedar, ada hati yang terluka.

'Kenapa kau perangkap Shaq? Dah tak ada jantan lain yang kau nak jadikan kambing hitam? ' - Mawar Delana

'Sebab dia lelaki yang paling kau cinta. Sebab dia adalah kebahagiaan kau. Aku tak nak tengok kau bahagia, Delana.' - Melur Aurellia

Hari berganti hari. Dendam mula terkumpul. Delana yang sopan, berubah tingkah laku menjadi seorang pendendam. Manakala Aurellia, bukan setakat mencipta permusuhan dengan si kakak, malah dengan suami sendiri.

'Kau jangan nak tegur atau nasihatkan aku. Kau cuma lelaki asing yang aku jadikan suami untuk membalas dendam. So, jangan pernah berharap aku akan jadi isteri mithali.' - Aurellia

Dia tak tahu apa dendam yang terbuku dalam hati cik isteri. Namun yang dia tahu, setelah seorang wanita bergelar isteri, akan dia jaga seumur hidupnya walaupun pada dasarnya tak pernah wujud tentang perasaan cinta.

'Awak isteri saya yang sah. Suka atau tidak, saya akan terus membimbing awak dan cuba mencintai awak. Walau apa pun terjadi, awak akan tetap akan jadi ibu kepada anak-anak saya.' - Shaq Hakim

Bermacam-macam cara dia gunakan untuk menggoda sang isteri. Tanpa sedar, saat berganti minit, cinta di hati isteri mula berputik. Malangnya, satu peristiwa yang berlaku, mengheret mereka ke dasar kekecewaan sehingga melenyapkan segala cinta dalam hati.

GOODREADS REVIEWS

AUTHOR

Hash Aulia

           Hash-Aulia.png

fb.pngNovelistHashAulia

IG.pngnovelishashaulia

BOOK ID

HHL00005

TOTAL PAGE

348